Gratis Mindfulnessövningar

Mindfulnessövningar för att hjälpa dig att hantera stressen, öka din självmedkänsla och leva mer i nuet.

Vänlig uppmärksamhet 14 minuter

 

Medveten närvaro på stranden 3 minuter

 

Bara vara 5 minuter

 

Kroppsskanning 11 minuter

 

Andningsankaret 5 minuter

 

Andningsankaret 3 minuter

Mindfulnessövning i medkänsla

 

Sittande meditation 15 minuter

 

Mindful yoga i sängen

 

Mindful yoga mot en vägg

 

Mindfulness på stranden 10 minuter

 

Mindfulness för de minsta (2-6 år)

 

Video:

 

E-utbildning i mindful yoga hittar du här.


E-utbildning i mindfulness – för dig som vill leva medvetet varje dag.

41 reaktion på “Gratis Mindfulnessövningar

    • Så bra jag hittade tillbaks till mindfulnessen. Har drabbats av utmattningsdepression tidigare 2 ggr och nu känner jag att jag tyvärr är på väg igen pga stress. Det här är jättebra övningar som man kan göra när som helst, de tar inte lång tid men ger så otroligt mycket. Tack. Det här överträffar alla piller i världen.

  1. Pingback: Råden som hjälper dig att komma igång att meditera | Maria Helander

  2. Tack för att du delar med dig av detta! Jag har precis testat kroppskanning och den var väldigt bra.

  3. Blev idag rekommenderad sidan av min samtalsterapeut. Idag gjorde vi en mindfullness övning med självmedkänsla under vårt samtal. Kändes bra att kunna fortsätta på inslaget spår hemma. Tack för en bra och lagom lång övning!

  4. Tack för en helt underbar start på dagen! Dina övningar är balsam för kropp och själ. Jag vill särskilt rekommendera Sittande meditation 15 minuter.Har njutit av den både på väg till jobb, utomhus i en härlig park och hemma i soffan .Meditationen gör mig lugn, fokuserad och lycklig.

  5. Tack för att du generöst delar med dig av din kunskap och erfarenhet. Mycket bra vägledning och en fin röst att lyssna på.

  6. Tack Maria!
    För att du delar med dig av dina övningar som du leder så fint. Ger vidare både till familj, vänner o smärtpatienter som jag möter som arbetsterapeut☺. det är genom att ge vidare av våra gåvor o erfarenheter som världen kan bli en bättre plats för alla. Önskar dig Guds välsignelse /Kerstin

  7. Kroppsskanning var helt underbart avslappnande! Jag ska börja med mindfullness regelbundet för jag mår väldigt bra av sådana här övningar i vardagen. Tack för att du delar med dig.

  8. Efter att ha fullkomligen stressat in i en tegelvägg upptäckte jag genom sjukvården mindfullness. Gick på ett pass på Hälsodisken i Göteborg. Hamnade här efter en googling och på bara ett par dagar har jag lyssnat på andningsankaret och kroppskanningen – vilken underbar medicin. Tack!!!

  9. Fantastiskt fina övningar Tack!!!!
    Kan man få dessa övningar (mot betalning givetvis) så jag kan hålla föredrag om mindfullness på ett svenkt boende i Thailand? Skulle vara så underbart att få
    ge de boende en stund av mindfullness
    Vänliga hälsningar från Mona

  10. Pingback: Öva dig i att vara ”här och nu” | Olssons universum

  11. Jag vill bara säga TACK! j
    Jag lider av posttraumatisk stress sedan många år tillbaka och förstår att mindfullness är ett sätt att komma tillrätta med symtomen. Detta kändes så skönt

    Ylva.

  12. Pingback: Ren trötthet eller förkylning – livetuppochnerblog

  13. Tror meditation är en väg för min att lindra min ångest som kommer i skov och har tag om mig i flera dagar. Är lite rädd, vet inte varför. Vilka rekommendera du att jag ska börja med? Har aldrig gjort nåt sånt, när jag tränat ska adrenalinet flöda. Skulle bli glad för ett tips.

  14. Pingback: De där minutrarna hjälper mig att sakta ner | Särskilda barn

  15. Pingback: Fredagsinfo v.43+anmälan till utvecklingssamtal. – klass5husensjo

  16. Hej hittade denna sida av en slump..nu gjort kroppscaning jättebrahärligt o lugn röst. Jag mår dåligt med värk, ångest depression o utmattad . Nu ska jag prova alla dina övningar hoppas de kan hjälpa mig…

  17. Hej Maria.
    Tack för din hemsida.
    Jag har två frågor.
    1- ska man göra dina övningar med stängda ögon?
    2- ska man ha någon slags andningsteknik. Jag glömmer andas ibland eller så blir det otakt. Varför jag använder dina övningar är för att jag har fåttndetta beodrad från psykologen för PTSD. Så jag har enprma problem med mitt medvetna närvaro .

  18. Pingback: Det där med färg… | MiesLiv

  19. Tack för dina underbara övningar
    De har hjälpt mig mycket jag har depression och utmattning . Samt gått igenom svår separation i flera år.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.